sunnuntai 20. heinäkuuta 2014

Torrevieja: reissuun, eli moottoritie on meidän! (4/8)

Pitkään odotetulle matkalle lähdettiin juhannuspäivän aamuna noin kello neljä. Lämpömittari näytti kuutta astetta ja tummat pilvet peittivät taivaan. Juhannusaamu kun oli, ensimmäinen vastaantulija nähtiin noin 100 kilometrin jälkeen :)

Ensimmäinen lentopätkä oli Helsinki-Vantaalta Hampuriin. Helsinki-Vantaa on lentokenttänä aina yhtä iloinen yllätys: homma vaan toimii, lapset on otettu huomioon ja joka kerta on keksitty jotain uutta, niinkun nyt jooga-huoneena toimiva Kainuu-tila. Tätä suomen "käyntikorttia" esittelee mielellään!

Kainuu-tila, gate 31
Hampurissa meillä oli aikaa viisi tuntia, suunnitelmien mukaisesti otimme junan keskustaan (matka-aika noin 30min, junia menee lähes jatkuvasti), kävimme syömässä Brauhaus Joh. Albrechtissa ja kiertelimme Neuer Wallia ja raatihuonen aluetta. Kaikinpuolin Hampurin keikka oli ihan kiva, ainoa hiukan ärsyttävä yksityiskohta oli lentokentän matkatavarasäilytys: säilytys oli vain yhdessä paikassa ja tämäkin yksi paikka tietenkin oli aivan päinvastaisessa päässä kenttää kuin missä meidän lentomme.
Fiestamme ja lomakotimme

Alicanteen laskeuduimme alkuillasta. Melkein tippa linssissä katselin laskeutumisen aikana tuttuja maisemia. Vuokra-auton nouto RecordGolta oli sujuva ja helppo homma, haastavin kohta oli tunkea Ford Fiestaan 3 aikuista, 2 lasta turvaistuimineen, 2 matkalaukkua, rattaat, 2 cabin-kokoista matkalaukkua, 2 reppua ja 1 Ikea-kassi. Ihme kyllä saimme kaiken kyytiin ja hyvin ahdas 37 kilometrin matka kohti Torreviejaa alkoi.

Lentokentältä lähtiessä Torreviejaan ei ollut minkäänlaista viittaa, enkä siinä kohdassa tajunnut, että viitoitettu Santa Pola olisi samassa suunnassa. Sitten kun puhelin vihdoin löysi GPS-signaalin pääsimme oikeaan suuntaan muutenkin kuin pientä merenrantatietä seuraten. Tie Torreviejaan oli selkeä ja hyvä, liikenneympyröitä oli paljon, mutta niissäkin ajaminen oli yllättävän sujuvaa. Perillä meitä odotti asunnon vuokraajan edustaja joka esitteli asunnon ja luovutti avaimet.

Asunnossa meidät yllätti positiivisesti perustarpeiden määrä: oli muun muassa shampoota, hoitoainetta, suolaa, riisiä, pesuainetta astianpesukoneeseen,  monia mausteita ja jopa jokunen hylätty uimalelu kaapin perällä. Illalla lähdimme käymään vielä noin kilometrin päässä Mercadonassa täydentämässä kaapit. Mercadonasta sekä viereisestä Euro-bazaarista ja apteekista tuntuikin löytyvän suunnilleen kaikki pakolliset tarpeet onnistuneeseen loma-arkeen. Yöllä uni maistui koko porukalle.